Digitalizáció a versenyképesség növeléséért

Google Digitális Workshop címmel tartottak tájékoztató rendezvényt 2017. június 14-én a Kamarák Házában.

 

Az eseményt azzal a szándékkal rendezték meg, hogy a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) a versenyképességük és hatékonyságuk növelése érdekében megtalálják saját útjukat, lehetőségeiket a digitális világban. A rendezvényen először Lukács Krisztina infokommunikációs tanácsadó ismertette A Modern Vállalkozások Programja nyújtotta fejlesztési lehetőségeket. A program célja a kkv-k informatikai képességeinek fejlesztése és ezáltal a versenyképességük javítása, ugyanis a hazai kis- és közepes vállalkozások jelenleg korlátozottan használják a korszerű informatikai megoldásokat, a magyar kkv-k vezetői, döntéshozói jelentős arányban hiányos információkkal rendelkeznek az infokommunikációs technológiák vállalati felhasználásának lehetőségeiről, előnyeiről. A program teljesítése során digitálisan felkészült vállalkozás minősítést szerezhetnek a vállalatok, melynek jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy mostanra már több mint 3500 vállalkozás szerezte meg.

Bővebb információ: Modern Vállalkozások Programja

Ezután Balog Gábor a Google Magyarország képviseletében mutatta be a Google által kínált digitális opciókat. Ma Magyarországon a 650 ezer kkv-ból csupán csak 364 ezer digitálisan aktív. A kkv-k 56 százalékának nincs weblapja, és 29 százalékuk pedig semmilyen marketing tevékenységet sem folytat. Ezek a számok az európai átlagtól alulmaradnak, ezért egy tudatos vállalkozónak és egy hatékonyságra törekvő vállalkozásnak a digitalizációt nem érdemes megkerülnie. A hallgatók olyan tippeket hallhattak honlapjuk kialakításához, minthogy a keresések sorrendjének kialakításánál nagyobb prioritással kezelik a mobiloptimalizált oldalakat, azaz az ilyen oldalakra hamarabb bukkannak a látogatók, ezért a honlap szerkesztésénél ez is egy fontos szempont vagy éppen hogy, milyen módszerekkel lehet a honlap látogatóját újabb célzott hirdetésekkel, reklámokkal újra elérni.

Hogy mobilbarát weblapot üzemeltet-e, könnyen ellenőrízheti az alábbi oldalon: Mobilbarát jelleget vizsgáló teszt

A Google versenyképesség és hatékonyságnövelő digitális szolgáltatásai:

A Google fejlesztette Digital Workshop ingyenes kurzus elvégzésével a vállalkozók olyan online ismeretekre és készségekre tehetnek szert, amelyeket felhasználva a vállalat versenyképességét jelentősen növelhetik.

A Google Trends segítségével a jelenleg felkapott témákról, keresésekről kaphatunk információt, a SimilarWeb segítségével pedig arról kaphatunk képet, hogy az általunk megadott honlapra hogyan jutottak el a látogatók és onnan merre mentek tovább.

A Google My Business-re feltölthetőek a vállalat adatai, így a Google térképén is megjelenik a megadott információkkal, amely szintén hozzájárul a vállalat szélesebb körben történő bemutatásához és a keresési helyezését is javítja. (A visszaélések elkerülése érdekében a regisztrációhoz tartozó kódot a Google postai úton kézbesíti a megadott címre.)

A Google Adwords használatával hirdetéseket adhatnak fel a vállalkozások, amelyek jelentős látogatói és kereskedelmi forgalomnövekedést eredményeznek. A legsikeresebb hirdetési típusok a cselekvésre ösztönző hirdetések, azaz ilyenkor egy felszólítást tartalmaz a hirdetés: Tekintse meg…! Regisztráljon…! stb.

A Google Analytics alkalmazásával kielemezheti honlapjának forgalmát, a látogatók tevékenységét, amellyel a weboldal konverzióját javíthatja, azaz, hogy teljesüljenek a honlaptól elvárt céljai.

 

Ha felkeltette érdeklődését a digitális világ adta fejlődési lehetőség, érdemes elvégeznie az ingyenes Google Digitális Workshop kurzust:

Google Digital Workshop