Munkáltatói márkaépítés, jó gyakorlatok megosztása

A vállalatoknak üzleti érdeke, hogy sajátos, jól körülhatárolt, önálló "személyiséggel" rendelkezzenek, ami alkalmas arra, hogy megkülönböztesse őket a konkurenciától, és a dolgozókat magához vonzza. Az erős munkáltatói brand kézzelfogható versenyelőnyt jelent az álláspiacon és fontos fegyver a tehetségekért folytatott harcban.

Ennek a fórumtémának a célja, hogy az alábbi kérdések mentén érdemi szakmai párbeszéd induljon el a zalaegerszegi munkáltatók körében a munkaerő megtartásáért tett intézkedéseikről, jó gyakorlataikról:

  • Milyen intézkedéseket tesznek a pozitív munkahelyi környezet biztosítása érdekében? (egészséges és biztonságos munkahely, szűrésbarát munkahely)

  • Miként segítik az új munkatársak beilleszkedését? Vannak-e jól működő módszereik?

  • Társadalmi felelősségvállalás mellett elkötelezett-e a vezetés? Ha igen, milyen kezdeményezéseik voltak eddig? (vállalati önkéntesség; véradás; alapítvány, egyesület támogatása)

    • Munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatos pályázatot nyújtottak-e már be? (innovációs-díj, felelős foglalkoztatói díj) Szervezete indult-e vállalati belső képzéses pályázaton a dolgozók tudásbővítése céljából?
    • Atipikus foglalkoztatási formákat alkalmaznak-e?
    • Család és munkahely összeegyeztetését támogató kezdeményezések jelen vannak -e a vállalati gyakorlatban? Ha igen, melyek ezek?
    • Miként motiválják meglévő munkatársaikat: belső képzések, csapatépítés, karrierút?
    • Innovatív megoldások a toborzásaikat jellemzi-e? (munkatársi ajánlás, videó, Y és Z generáció megszólítása, figyelemfelkeltő álláshirdetések, közösségi média használata, HR Cafe-n való részvétel tudásbővítés céljából)
    • Az Önöknél dolgozónak milyen lehetőségei vannak a véleménynyilvánításra? Van-e Önöknél dolgozói elkötelezettség, elégedettség mérés?
    • Miért jó a szervezetnél dolgozni?