Álláshirdetés Facebookon: miért és miként?

Az elmúlt időszakban Zalaegerszeg Foglalkoztatási Paktumának Facebook oldalán több száz álláshirdetést osztottunk meg azzal a céllal, hogy segítsük zalaegerszegi vállalkozások munkaerő toborzását.

Megosztásaink alkalmanként több ezer felhasználóhoz jutnak el. Ma már ezen semmi meglepő nincs, hiszen a Facebook és általában a közösségi média külön toborzási csatornaként nőtte ki magát, amely a megfelelő kezekben komoly eredményeket hozhat. Éppen ezért éreztük fontosnak, hogy foglalkozzunk a témával. A következőkben saját és olvasott tapasztalatainkat szeretnénk Önökkel megosztani arról, hogy miért és miként érdemes Facebookon állást hirdetni?

Miért a Facebookon?

  • Mert akár több ezer felhasználóhoz is eljuthat egyetlen bejegyzés
  • Mert ingyenes
  • Mert nem csak a saját személyes, vagy a céges Facebook oldalon hirdethethetünk, számos egyéb lehetőséget kínál a közösségi média. Ha szponzorált tartalomként jelentethetjük meg a hirdetésünket, be tudunk állítani célcsoportot, hogy hirdetésünk az általunk megszólítani kívánt körnek a hírfolyamán jelenjen meg. Állásajánlatunkat közzétehetjük Facebook csoportokban. Ezek a csoportok általában jól specifikáltak, munkavégzési helynek, konkrét érdeklődési körnek megfelelőek (Állás Zala és Vas megye, Sofőrállás stb.), és a toborzó kollégákon kívül a többi tag kifejezetten álláskeresési célból csatlakozik. Használhatjuk a Facebook álláshirdetési funkcióját is, erről korábban írtunk ITT

Miként hirdessünk Facebookon, azaz mi kell az itt állást keresőnek?

Ha eredményt akarunk, meg kell tanulnunk az álláskeresők fejével gondolkodni. A legtöbb cégnek az a problémája, hogy úgy gondolják, tudják, hogyan kell megszólítani az érdeklődőket és felkelteni figyelmüket. Természetes, hogy Ön ismeri legjobban a saját cégét, de vajon képes a jelöltek fejével gondolkodni? Amiről úgy gondoljuk, hogy cégünk vonzó tulajdonsága, az a jelölt számára akár ellenszenves lehet. (pl. munkavégzés helye természetközeli környezetben kontra a munkahelyre kijutás problémás, saját autó szükséges). A hirdetések zöme arról szól, hogy melyek az álláskeresővel szemben támasztott követelmények. Sokkal hatékonyabb arról írni, hogy  A "versenyképes fizetés", "fiatalos csapat" az álláskeresőnek nem mond semmit, így nemhogy az ingerküszöbét nem éri el, de már üres frázisnak is hat.

A Facebook csoport jellege, célcsoportja más-más posztot igényel, ami egy-egy újabb hirdetést is jelenthet a gyakorlatban, több toborzási csatorna esetén több hirdetésverzió lesz szükséges. Másképp fogalmazunk egy szakmai csoportban, ahol szakmabeliek olvassák a hirdetésünket és másképp egy az idővonalunkon megosztott hirdetés esetében.

Az álláshirdetés építheti, de rombolhatja is a munkáltatói márkát

Egy jól felépített álláshirdetés számos egyéb, közvetett információt is átadhat a cégről, a cég jövőképéről, arról, hogy mennyire becsüli meg a munkáltató a jelenlegi munkavállalóit.  A potenciális munkavállalókkal az első érintkezés az álláshirdetés, éppen ezért kulcsfontosságú a pozitív benyomás, lényeges, hogy már ekkor szimpátiát tudjon kialakítani velük.

Most pedig következzen néhány gyakorlati jó tanács:

  • A legfontosabb, amivel számolni kell az az a tény, hogy a Facebookon állást keresők gyorsan akarnak dönteni, ehhez három dolgot mindenképpen tudniuk kell: hol van helyileg a munka, milyen időbeosztásban kell dolgozni és mennyit fizet. Jelenjen meg az ajánlott bér, ne csak „versenyképes fizetés”, egy teljes csomag, konkrétumokkal!
  • A pozíció szakmai tartalmának kifejtésére fordítson kellő figyelmet! Gondolja  át, mit lesz majd a leendő munkatárs feladata, azt írja le, és akkor nagyobb valószínűséggel olyan ember jelentkezik, aki tudja is és akarja is a munkakört.
  • Derüljön ki a posztból, hogy miért vonzó ez a lehetőség, miért más, mint bármelyik más hasonló! (pl. kiemelt bérezés, családbarát megoldások, karrierlehetőség – mindezt konkrétan!)
  • A képes, videós tartalmakon lassabban pörgetnek át a felhasználók, ezáltal valószínűbb, hogy beleolvasnak.
  • A hashtagek (pl.: #részmunkaidősállás) vezetik a szemet, illetve ezekre rákeresve könnyebben megtalálhatják álláshirdetését az érdeklődők - ezért érdemes a főbb információkat így közölni.
  • Érdemesebb a posztot magát hirdetésként kezelni ahelyett, hogy egy karrieroldalra vezető külső linket osztanánk meg.
  • Figyelemfelkeltő, ha a célcsoporthoz szóló kulcsszavak visszaköszönnek a hirdetésben. Például kisgyerekes anyukákat megszólító hirdetésben: családbarát, részmunkaidő, rugalmas munkaidő, távmunka.
  • Használjon Facebook nyújtotta emojikat - ne túl sokat, legyen mindnek funkciója!
  • Ne kérjen lehetetlen vagy fölösleges dolgokat: konyhai kisegítőnek, takarítónak vagy betanított munkásnak indokolatlan a fényképes önéletrajz. A jelentkezés egyébként is legyen egyszerűen megejthető: sokan csak egy okostelefonnal rendelkeznek, nincs minden háztartásban laptop, tablet. Legyen lehetőség a privát üzenetben történő jelentkezésre is.
  • Ne felejtsen el megadni e-mail címet, telefonszámot, amin fel lehet venni a hirdetővel a kapcsolatot! 
  • Követendő gyakorlat: „Amennyiben érdekli az állás, kérjen bővebb tájékoztatást az alábbi telefonszámon vagy küldje el privátban telefonszámát és kollégáink felkeresik.“ A közösségi médiában megjelenített álláshirdetés a munkáltatónak ingyen van, a jelentkezőre se háruljon telefonköltség.

Ne csak a cége Facebook-oldalára, illetve álláskereső csoportokba tegye ki hirdetését, használja a toborzáshoz Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Foglalkoztatási Paktumának Facebook oldalát

Követőink száma napról napra nő, akik a tapasztalatok alapján tovább osztják ismerőseik között az álláshirdetéseket. Küldje el Facebook hirdetése linkjét munkatársunknak az iroda@paktumportal.hu e-mail címre és oldalunkon mi is megosztjuk bejegyzését. Emellett mentoraink a közösségi médiában fellelt állásokról kimutatást vezetnek, melyet az interneteléréssel nem rendelkező álláskeresőknek is átadnak. Használja ki a lehetőségeit maximálisan - együtt több potenciális álláskeresőt szólíthatunk meg!

Természetesen ez a szolgáltatásunk is díjmentes.

Források:

HRPORTAL; JOBANGEL