Amit egy nagyvállalat tehet a helyi közösségekért – jó példák DM módra

A Megbízható munkáltató díjat is elnyert német Drogerie Markt Együtt egymásért elnevezésű társadalmi felelősségvállalás programja példaértékű. Ennek keretében a nagyvállalat 25 civil szervezet kezdeményezését támogatja.

 

Csak néhány abból a 25 ügyből, amelyek a dm 500-500 ezer forintos támogatásával valósulhatnak meg: daganatos beteg és autista gyermekek táborozhatnak, iskolások tanulnak komposztálni, hiperaktív gyerekek kék-túráznak, egyedülálló szülők kapnak lehetőséget, hogy kiszakadjanak a hétköznapok taposómalmából. A vállalat idén ünnepeli 25. születésnapját, a jubileum alkalmából pályázati programmal segíti azokat a szervezeteket, akik jobbá szeretnék tenni a környezetüket. A projektek a drogéria tevékenységéhez illeszkedően az egészséges életmódra nevelést népszerűsítik, szociálisan hátrányos helyzetben élő családokat és gyermekeket támogatnak, vagy éppen környezettudatos életmódra, szemléletre oktatnak.

Nap mint nap sok-sok civil közösség tesz azért, hogy a társadalom problémáin javítsanak, a dm ezt a fáradozást szeretné segíteni a programmal. Szeptember közepén a Nem Adom Fel Kávézó és Étteremben köszöntötte a vállalat a nyertesek képviselőit. A Nem Adom Fel Alapítvány maga is megvalósít egy projektet a drogéria támogatásával, ők "léleköntő" tábort szerveztek autizmussal élő gyermekeknek. Az átadó házigazdája Novák Péter televíziós személyiség volt, akinek kérdései nyomán megelevenedtek a támogatott kezdeményezések, a megvalósítók lelkesen mutatták be az ügyeket, amelyeket képviseltek.

A programok különlegessége, hogy a civil szervezetek a dm dolgozóit is igyekeznek bevonni a megvalósításba önkéntes munkával. A jócselekedeteknek így nem csak azokra van jó hatásuk, akiket érintenek, hanem azok is jobban érzik magukat, akik segítenek, akik képesek meglátni, hogy milyen kihívások, támogatandó ügyek várnak megoldásra a környezetükben. A dm országos bolthálózatként abban a szerencsés helyzetben van, hogy valóban helyben, helyi közösségeknek tud segítséget nyújtani akár önkéntes munkával, akár helyi adományozással.

A dm pályázata arra is fel akarja hívni a figyelmet, hogy ha segíteni akarunk, nem kell rögtön a világ megváltásával próbálkozni, kezdjük el kicsiben: tegyünk jót a szomszédunkban, figyeljünk arra a közösségre, amelyben élünk.

"Hiszünk abban, hogy a civil szervezetek munkájukkal, törekvéseikkel óriási hatást és változást tudnak indukálni a helyi közösségek életében, ezt a tevékenységet szeretnénk segíteni a pályázati támogatással" - hangsúlyozta Kanyó Roland, a dm marketing és PR menedzsere.


Forrás: http://www.news4business.hu/kozlemenyek/press_release.php?id=37852&no_results_total=947&lstresults=2